Tréningek

Önfejlesztés, önhipnózis, mindfulness, meditáció

6x2 óra

A következő tréning 2019. október 21-én indul
(utolsó alkalom: 2019. november 25.)
Ár: 45.000 Ft

Alapfogalmak

Relaxáció
A relaxáció ellazulást jelent, az az érzelmi állapot,ahol a kedvező testi állapot előidézésével, a testünk és elménk mentes a feszültségtől.

Meditáció
A meditáció olyan lelki, szellemi elmélyülés, amelynek során hozzáférhetünk tudatunk mélyebb rétegeihez. A meditáció célja a lelki béke, a tudat átalakítása, lecsendesítése, az, hogy megtapasztald magadat anélkül, hogy az elme megzavarna, és annak logikus magyarázata nélkül.

Vizualizáció
A vizualizáció belső képi megjelenítést jelent, ez a képzelet játéka, amellyel lelki szemeink elé idézünk dolgokat. A képzeletünkbe bevonjuk a többi érzékelést is a hallást, a szaglást, az ízlelést, a tapintást.

Agyhullámok
Öt különböző frekvenciájú agyhullám létezik: Béta, Alfa, Théta, Delta és Gamma. Ezek az agyhullámok folyamatosan mozgásban vannak, mert az agy valamennyi frekvencián megállás nélkül hoz létre hullámokat. Egy bizonyos frekvencia dominál minden egyes alkalommal.

Béta agyhullám
14-28 Hz, aktív és éber, tudatos állapot. Gondolkodás, koncentráció, stressz területe, ebben az állapotban tudunk kritizálni. Ez az éber, aktív, kifelé figyelő állapotunk.

Alfa agyhullám
7-14 Hz, ellazult, meditatív, gyógyító állapot, jó tanuláshoz is, itt már nincs kritikai szint. Ez az ellazult, befelé figyelő állapotunk, amit jellemzően elalvás előtt vagy meditáció során tapasztalhatunk, Egy természetes élmény, amit napjában legalább kétszer átélünk. A lényeg, hogy megtanuljunk éber állapotból tudatosan ellazult, meditatív állapotba jutni és kihasználjuk elménk fogékonyabb, de egyben pihentetőbb állapotát.

Théta agyhullám
A theta agyhullám az ellazulás nagyon mély állapota. Az alváskor és mély meditációban jelennek meg- mivel a tudatalatti információ aktív így betekintést nyerhetünk.  Ekkor az agyhullámok másodpercenként 4-7 ciklusú frekvenciára lassulnak. Ebben a tudatállapotban agyunk még képes a tudatos döntéshozatalra, de már itt a tudatalattit is elérhetjük. és egyszerű vizualizációval, érzelmi munkával. sikereket lehet elérni testi, lelki szinten.

Delta agyhullám
0-4 Hz, a mély alvás állapota.  Ebben a tartományban nem vagyunk tudatában annak, hogy mi történik.

Gamma agyhullám
28 Hz- 5000 Hz, magas szintű mentális, agyi tevékenység, mint pl. az érzékelés és tudatosság. Megérzés, magas szintű tanulás, tiszta felfogóképesség. Ez a “szupertanulás” állapota. A gamma agyhullám a legmagasabb frekvenciájú, a tiszta felfogóképességhez és az öntudat állapotához kapcsolódik. Mostanában került a kutatók figyelmének középpontjában, régebben nem is volt külön kategória rá, hanem a béta agyhullámokhoz sorolták.

Miért olyan különleges a gamma agyhullám?  Ilyenkor magas szintű észlelés és információ feldolgozás történik, ezért a gamma hullámokat tartalmazó hanganyagok kiválóan használhatók az agyteljesítményünk, valamint fizikai erőnlétünk fokozására. Érdekesség, hogy az azonnali gyógyulás pillanatában az agy képes 4 Hz-ről 5000 Hz-re váltani!  Vészhelyzetekben az agy folyamatosan oda-vissza vált, béta és gamma agyhullámok között.

TEMATIKA

Meditáció

Három meditációs módszer alapjait sajátíthatod el:

  1. Koncentrációs meditáció - Koncentráció konkrét célra, vágyra
  2. Kontempláció, elmélkedést igénylő meditáció
  3. Mély meditáció - teljes nyugalom állapotában théta agyhullámok (4-7 Hz) uralkodnak. A figyelmünket erőfeszítés nélkül befelé fordítjuk és megtapasztalhatjuk  az abszolút csend, a béke és a boldogság állapotát. Az "áramlás" érzése ragad el bennünket, úgy érezzük, mintha  testünk kiterjedne bőrünkön kívül.

A meditációs tréningen kimondottan a gyakorlatokra fektetem a hangsúlyt.

Mindfulness

A mindfulness módszert  igen fontosnak tartom a gondolatirányítás elsajátításához. Úgy gondolom, hogy a jelen egyenlő a múltaddal, mert azon a szemüvegen látod a világot és az érzéseid, reakcióid is kondicionáltságodból fakadnak A jövődet is a jelen döntéseid határozzák meg. Gondolataink alvó-éber állapotban folyton pörögnek, csaponganak, le vannak terhelve megoldandó feladatokkal stb.

Azért tarom fontosnak a mindfulness meditáció elsajátítását, hogy megtanuljuk kikapcsolni a gondolatainkat. Fontos, hogy minden nap alkalmazzuk, hogy pár percig legyen csend a fejünkben, hogy automatikus legyen és jól elsajátítsuk. 

Jó módszer, mert bármilyen helyzetben megtehetjük, hogy belépünk a jelenbe és ítélkezéstől mentesen körülnézünk. Komoly döntések előtt is jól alkalmazhatjuk.

Önhipnózis
  1. Gondolati „nagytakarítás”. Nagyon fontosnak tartom, hogy első lépésként elmékben végezzünk „nagytakarítást”. Emil Coué után vallom, hogy "az összes gondolatok 80%-a a gondolkodó fáradozása ellenére nem értékes." A cél, hogy képessé válj változtatni a gondolkodásmódodon és megtanuld befolyásolni tudatalattidat, hogy megértsd saját lelki és testi zavaraid okait és magyarázatait. 
  2. Megtanuljuk elérni a mély meditációs szintet.
  3. Önhipnózis – helyszín, megkönnyítése indukciószöveggel
  4. Önhipnotikus szuggesztiók és azok szabályai
  5. Az önhipnózis alkalmazási lehetőségei
  6. Sok-sok gyakorlás

Az önhipnózis kulcs lehet egy boldogabb élethez. Az önhipnózis egy kivételesen hatékony módszer a pozitív lelki változások előmozdításához, egy olyan nagyszerű és természetes eszköz, melyet nyugodtan használhatunk személyes fejlődésünkben. Ebben a mély, pihentető állapotban elménk elszakad a mindennapi gondoktól, és képessé válunk egy olyan rendkívüli összpontosításra, mely segít megváltoztatni és átalakítani a jelenleg kellemetlen fizikai és lelki tüneteinket.

Jelentkezés menete:

Töltsd ki az online jelentkezési lapot, amelyről visszaigazolást küldünk a megadott e-mail címre. A jelentkezés 10.000 Ft előleg vagy a teljes tréningdíj beérkezésekor válik érvényessé.
Utalási adatok:
IT&TI Kft (Nemz.Ker. és Szakmai Gyakorlatot Szervező Kft)
10701520-69777569-51100005 

Kutasi Viktória
hipnomeditációs- és mentáltréner,
coach

Kapcsolat

  • Telefon: 06-30-438-0156

  • E-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.